Christmas Eve

Hemkommen från en heldag med mam's familj! Har haft jätte trevligt :) familjen är från början från Italien ... så det blev en italiensk julafton. Vi började med kex, korv och oliver m.m, sen vidare in på pastan med bläckfisk (den godaste jag ätit hittills) och sist avslutade vi med massa friterade godheter som små bläckfiskar, två olika sorters stora räkor (MUMS) och lite olika sorters fisk.

Efterrätterna åkte ner de med ;)

Sen delades alla julklappar ut och jag fick två ?! Var lite chockad eftersom att jag aldrig mött dessa människor innan :)

Den gulligaste måste ändå ha varit gammelmorfar på 91 år. När han kom in genom dörren visste han vem jag var direkt (han sa att han kände igen mig från julkortet min familj skickade ut) och att han tyckte att jag var vacker och hade velat ha mitt telefonnummer :D sen när vi skulle äta så satte han sig i slutet av bordet och hans dotter försökte sätta sig bredvid honom, men då sa han att skulle minsann sitta bredvid mig :) haha ... så sött!

Efter efterrätten hade vi även "fråga Maria om allt i Sverige" stund i minst 30-40min! Vi hade diskussioner och de blev ganska så avundsjuka på våran sjukvård/tandvård och studiemöjligheterna!

Kvällen avslutades med "hemmagjord" pizza !!

Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0