Inför samtalet

Nu har jag fått lite tips inför första samtalet med Aupair familjen som jag tänkte dela med mig av !!

Fråga frågor om familjen, vad föräldrarna jobbar med, vad barnet/barnen gillar, hur familjelivet ser ut.

Vad de förväntar sig av dig som aupair, vilka uppgifter du ska göra, veckoschemat, om de har haft aupair tidigare och vad som har fungerat bra/dåligt där.

Förbered dig även på bra svar på frågor de kan ställa, så som;

Varför du vill bli aupair, barnuppfostran, hur du hanterar hemlängtan, vad man gillar bäst med att arbeta med barn, hur du skulle göra om barnet/barnen inte lyssnar på dig.

Hoppas nu att det gå bra för mig ... och att det inte låser sig, så jag inte kan prata :(

Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0