10 truths about

20 sanningar om Nathalie Lindblom
Trodde ni att ni kände mig? Well, här har ni mig i ett nötskal. Hur mycket visste du om och hur mycket förvånar dig?
1. Jag är fruktansvärt rädd för att bli sårad och har därmed väldigt svårt för att lita på killar som jag tycker om. Jag intalar mig själv i stället att dom är bad news för att kunna ha en anledning till att lämna dom innan dom lämnar mig, vilket har förstört flera av mina förhållanden.
2. Jag avskyr ojämna siffror varvid exempelvis ljudvolum och inställningsbar temperatur alltid måste stå på jämnt nummer.
3. Jag undviker fortfarande A-brunnar i tron om att dom betyder otur, trots att jag i år fyller 23....
4. Jag tror på andar och att vår själ lever kvar efter vår död. Spöken? Hell yeah!
5. Jag tror på ödet och att allt som händer har en mening. Det finns ett mål som vi är alla är menade att nå, men om vi sedan väljer att gå raka vägen dit eller tar genvägar, senvägar, omvägar, U-svängar, ja.. det är helt upp till oss!
6. Jag är ett kontrollfreak och när jag känner att jag inte har koll på läget oroar jag mig så mycket att jag får fysiskt ont i kropp och själ.
7. Jag är kass på att höra av mig till folk, även till dom som betyder hur mycket som helst för mig.
8. Jag är skitkänslig när det kommer till sorgliga filmer och jag gråter som på beställning.
9. Jag blir väldigt sällan riktigt förbannad, men när jag väl blir det så håller sig folk undan. Jag har ett humör som heter duga och jag kan helt enkelt inte kontrollera mig själv när jag passerat en viss gräns.
10. Jag står för den jag är, vilket jag inte vågade göra när jag var mindre, men numera vet jag hur jävla bra jag är och vad andra tycker om mig spelar därmed ingen roll. Givetvis suger jag åt mig kärlek och komplimanger som en svamp, men skitsnack och dylikt rinner idag bara av mig.
11. Jag har stora sömnsvårigheter på sommaren om jag sover ensam då det är på tok för ljust för mig. Jag får en grym ångest, blir rastlös och känner mig tvingad att gå ut och hålla mig sysselsatt. Men sover jag tillsammans med någon är det inga som helst problem.
12. Det som kan göra mig fullständigt galen är människor som tuggar med öppen mun, och det gäller allt från mat till tuggummi. Det där jävla smaskandet kan göra mig på så sjukt dåligt humör, det är gränsfall till att jag skulle kunna ge dem en käftsmäll enbart för att få stopp på det. I min värld hör det till en bra uppfostran att tugga med stängd mun, något de flesta lär sig från barnsben.
13. Jag kan med lätthet somna till festmusik eller hemmabiosystem om det är oplanerad sömn. Jag kan däremot inte alls sova om det är några som helst ljud omkring mig när det är läggdags, eller om det är tidigt på morgonen och det inte alls ännu är dags för mig att gå upp.
14. Jag vill alltid vara stark i alla andras ögon och avskyr att visa mig svag. Jag gråter inför andra anyways, men jag känner mig så sjukt liten och dålig när jag gör det. Däremot tycker jag själv att sårbarhet är bland det vackraste som finns - när jag hittar det hos andra.
15. Jag har sedan ett år tillbaka börjat drömma om familjelivet med ett hus ute på landet, och för varje dag som går blir längtan starkare och starkare. Jag börjar tröttna mer och mer på tillfälliga och flyktiga kontakter utan vill snarare ha något stabilt och tryggt.
16. Jag kan vara hur förbannad som helst, över saker som jag dessutom har rätt att vara förbannad över, men börjar personen som jag är arg på gråta bryter hela min värld ihop och jag förlåter nästan allt.
17. Jag gick i sömnen, och det ordentligt, när jag var liten och jag gör det fortfarande ibland.
18. Jag blir löjligt till mig när jag ser en riktigt muskulös, tatuerad kille. Jag har varit svag för denna typ av karlar ända sedan jag var, ja minst 12, och jag verkar inte riktigt växa ifrån det heller!
19. Jag älskar att inte vara en typiskt tjejig tjej. Jag jobbar som ordningsvakt som dessutom den enda tjejen i föreningen, jag trivs grymt bra på tunga lagerjobb där nästan enbart karlar jobbar, det finns ingenting jag är rädd för, inga djur jag tycker är äckliga. Jag gillar att bli skitig, rapar, går ibland ut helt utan smink, söker ständigt nya utmaningar, vet vad jag vill. Ja, ska jag fortsätta? Jag tål verkligen inte tjejer som spelar på den oskuldsfulla jag-är-tjej-så-jag-klarar-inte-av-det-där-rollen. Pinsamt!
20. Jag börjar nästan tjuta när någon som inte står mig väldigt nära ger mig komplimanger för någonting. Jag är verkligen inte van vid att få cred från människor som inte räknas som min familj, så när det väl händer blir jag mjuk som jello och vet inte vart jag ska ta vägen.
10 sanningar om Bockebrud

1. Jag är nog/nästan en shoppoholic.
Jag älskar att gå i affärer och bryr mig sällan om att kolla på kvittot. I min garderob hemma i Sverige finns den kläder som hänger på galgar som aldrig har använts, de är fina, men det har aldrig funits tid för dem.

2. Jag ogillar ojämna siffror, exempelvis ljudvolum i bilen.

3. Jag en planerare, ialf av min egen tid!
Jag älskar att göra listor och tänka ut i vilken ordning saker och ting ska göras :D
(sen älskar jag självklart impulsiva saker)

4. Jag är väldigt, väldigt dålig på att höra av mig till folk.
Även till dom som betyder mest ♥

5. Jag är känslig när det kommer till sorgliga filmer ... börjar ofta gråta till barnfilmer, i smyg!

6. Jag blir väldigt sällan förbannad/arg.
Jag ser sällan att det finns anledning till att bli det? Slösa massa energi på att gå runt och vara sur och tvär? Dock kan jag bli riktigt arg när det nu händer.

7. Jag har svårt att tycka illa om folk.
Om jag tycker illa om någon har jag alltid en väldigt bra (och vuxen) anledning. Jag skaffar mig egna uppfattningar om folk och är inte den som ogillar någon för att någon annan gör det. 

8. Jag kommer in i perioder då jag kan få stora sömnsvårigheter.
Men det brukar oftast bara pågå i två veckor, sen somnar jag så fort jag lägger mig på kudden :) och om jag är trött har jag inga problem med att somna med massa lampor som lysser eller musik som spelar för fullt!

9. Jag är rädd för att bli sårad/lämnad och har därmed valt att inte få kärleksfulla känslor.
Jag lämnar dem innan dom lämnar mig ... något som jag försöker arbeta bort!

10. Jag vill alltid vara stark i alla andras ögon och avskyr att visa mig svag.
Jag gråter väldigt sällan framför folk, känner mig som en tönt när jag gör det. Däremot tycker jag själv att sårbarhet är vackert när jag hittar det hos andra.
Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0