Meringue

Hur svårt kan det vara? Jag lyckas inte så bra i köket i det här landet ... förutom mina lax-rätter och blåbärspaj.

Jag fick ju massa äggvita över från i fredags när jag gjorde vaniljsås, så sparade den och tänkte göra maränger. Så jag kom på det efter middagen idag och tängte att det är ju smidigt! Hälde ihop äggvitor och socker, sen ska det vispas tills det blir som hårt skum ... vilket aldrig hände? Efter 30 min vispande gav jag upp och körde in det i ugnen. 60-90 minuter skulle de vara där inne, och man ska ta ut dem när de är torra igenom hela marängen ... vilket aldrig hände? Efter två timmar gav jag upp.

De smakar jätte bra och det var faktiskt lite gott med mjukt/segt i mitten. Men vaaaa? Seriöst! Man skäms ju. Fick fördriva tiden genom att kolla på filmen Bad Teacher med min HD. Kul film, tror att jag har sett den förr ...

Förresten, Dom "tappade" sina första två tänder idag :)
Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0