Say, thank you

Det här med att ta komplimanger, det är svårt. Ofta tänker man "det är bara något de säger, bara för att" och så tror jag att vi är så dåliga med komplimanger i Sverige! Mina tysktalande vänner är väldigt snälla med komplimanger. Jag är ju en av de få som lyckats gå ner i kilo här i USA, men jag lever mkt nyttigare här så det är väl inte så konstigt? Nyttigare middagar, i stort sätt ingen alkohol, dricker BARA vatten (med citron i!), mycket frukt och så vidare ... fast det är ju så jag tycker om att leva! (om man lägger till alkohol då;) Träffade i alla fall en vän idag när jag och barnen var vid sjön och badade. Så jag stod vid henne och pratade en stund och hälsade även på en annan tjej som också var en Aupair från Tyskland. När jag hade gått därifrån hade den andra tjejen sagt till Hanna att jag hade "the best figure she ever seen". Tack! Hon trodde att jag var inne på min första månad här, och vart förvånad av att jag bara hade fyra kvar!

Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0