U.S vs Sweden - Laundry

Satt och kollade på "Live with Kelly" på förmiddagen och i programet började de diskutera hur ofta olika klädesplagg ska tvättas. Hon hade fått någon lista med rekommendationer.
Här i USA så slänger vuxna och barn allt de har haft på sig i tvätten efter en dag. Att barnen gör det kan jag ha förståelse för nu eftersom jag vet att de har Idrott varje dag, men byter inte om. Men vuxna människor som tvättar allt, ink. jeans, hoods efter en användning. Vad gör dom? Mina kläder blir inte smutsiga så fort ...
När de hade läst listan sa hon eller om det var hennes gäst? att detta måste vara från Europa!! Haha...
Men jag kommer ihåg detta ifrån våran Aupair skola. Läraren berättade redan där att vi skulle se till att barnens kläder tvättades efter en användning, lika så badhandukar och handukar (som man tvätta händerna på). Allt efter en dag. Många tvättar även sovkläder efter en användning i min familj efter två.
Så ni förstår hur mycket tvätt vi har? När min HD tvättar tar det minst 2 dagar!
Enligt mig är detta lite konstigt ... jag vet inte med er?
Satt och kollade på "Live with Kelly" på förmiddagen och i programet började de diskutera hur ofta olika klädesplagg bör tvättas. Kelly hade tagit fram någon lista med rekommendationer om varje klädeslplagg ...

Här i USA så slänger vuxna och barn allt de har haft på sig i tvätten efter en dag. Att barnen gör det kan jag ha förståelse för nu eftersom jag vet att de har Idrott varje dag, men byter inte om. Men vuxna människor som tvättar allt, ink. jeans, hoods efter en användning. Vad gör dom? Mina kläder blir inte smutsiga så fort ...

När de hade läst listan sa hon eller om det var hennes gäst? att detta måste vara från Europa !! Haha...

Men jag kommer ihåg en livlig diskution som vi hade om detta på Aupair skola. Läraren berättade redan där att vi skulle se till att barnens kläder tvättades efter en användning, lika så badhandukar och handukar (som man tvätta händerna på). Allt efter en dag. Många tvättar även sovkläder efter en användning i min familj efter två.

När dom tvättar här har dom även i Klorin i tvätten, det dödar bakterierna säger dom ... Brukar lukta som ett badhus här hemma. Inga Amerikanare hänger häller ut sina kläder, trots att de har hus och tomt. Nej, här torktumlar vi allt tort! Så ni förstår hur mycket tvätt vi har? När min HD tvättar tar det minst 2 dagar!

Enligt mig är detta lite konstigt ... jag vet inte med er?
Kommentarer


Namn.
kom ihåg mig?

E-post. (publiceras ej)

Bloggadress.

Skriv något kul här !!

Trackback
RSS 2.0